فهرست طبقات
شنبه, ۱۱ آذر ۱۳۹۶ ۱۱:۴۹ ۱۹۳۵
طبقه بندی: اخبار شهر
چچ
2YXYs9mK2LEg2YjZitqY2Ycg2KfYqtmI2KjZiNizINiu2LcgMyDYqNmKLtii2LEu2KrZiiDYqNmHINin2YrYs9iq2q/Yp9mHINqG2YfYp9ix2LHYp9mHINin2KjZiNi32KfZhNioINmF2YrigIzYsdiz2K8=

تا پایان هفته جاری؛

مسیر ویژه اتوبوس خط 3 بی.آر.تی به ایستگاه چهارراه ابوطالب می‌رسد

برای کاهش تردد خودرو در هسته مرکزی شهر، در کنار ایجاد مسیر ویژه اتوبوس باید اقداماتی دیگر از قبیل گسترده‌تر شدن محدوده طرح زوج و فرد، اخذ عوارض و ایجاد منطقه ورود ممنوع خودرو در هسته مرکزی شهر انجام شود که در حال حاضر شهرهای بزرگ جهان این موضوع را انجام داده و موفق شده‌اند.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد از اجرای مسیر ویژه اتوبوس خط 3 بی.آر.تی از میدان توحید چهارراه ابوطالب تا پایان هفته جاری خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، علی اصغر نیشابوری در گفتگو با خبرنگار ما در این خصوص بیان کرد: با توجه به افزایش روز افزون خودروها در شهر اگر اقدامی برای کاهش تردد این خودروها صورت نگیرد روز به روز ترافیک افزایش می‌یابد و از طرفی باید شاهد این معضل باشیم که هوای شهر مشهد آلوده‌تر شود.
وی افزود: با توجه به وجود این معضل در شهرها، یکی از سیاست‌ها و تکالیف قانونی شهرداری‌ها ایجاد سازوکاری برای کاهش تردد خودروهای شخصی در شهر به خصوص در هسته مرکزی است.
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد تصریح کرد: با توجه به اینکه هسته مرکزی شهر مشهد روزانه شاهد ترافیک زیادی است لذا در اقدامی مسیر ویژه اتوبوس خط 3 بی.آر.تی در فاز اول از حرم مطهر رضوی تا میدان توحید و بالعکس احداث شد.
نیشابوری عنوان کرد: در فاز دوم نیز از امروز احداث این مسیر ویژه از میدان توحید تا چهارراه ابوطالب به طول یک کیلومتر با همکاری سازمان حمل و نقل و ترافیک و پلیس راهور اجرایی می‌شود.
وی با اشاره به درخواست بالای مسافران برای احداث ادامه مسیر ویژه گفت: اجرای این مسیر ویژه به طول 2 کیلومتر با اجرای 4 کیلومتر نرده‌گذاری از امروز آغاز و تا پایان هفته جاری به اتمام می‌رسد.
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد تصریح کرد: با اجرای این فاز می‌توانیم شاهد این موضوع باشیم که شهروندان به جای استفاده از خودروی شخصی از حمل و نقل عمومی استفاده کنند.
نیشابوری با اشاره به سرویس‌دهی 100 دستگاه اتوبوس در مسیر خط 3 بی.آر.تی گفت: در حال حاضر سرفاصله زمانی رسیدن اتوبوس در این خط 2 دقیقه است؛ این سرفاصله در نقاطی که مسیر ویژه ایجاد نشده به 7 الی 8 دقیقه می‌رسد که حد مطلوب نیست.
وی اضافه کرد: در کنار کیفیت مطلوب ناوگان و همچنین ایجاد مسیر ویژه برای اتوبوس، سرفاصله زمانی از مواردی است که شهروندان را به استفاده از حمل و نقل عمومی تشویق می‌کند لذا با اجرای این مسیر ویژه شاهد کاهش سرفاصله زمانی خواهیم بود.
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد تصریح کرد: در حال حاضر فازهای بعدی مسیر ویژه خط 3 بی.آر.تی در دست بررسی است.
نیشابوری گفت: برای کاهش تردد خودرو در هسته مرکزی شهر، در کنار ایجاد مسیر ویژه اتوبوس باید اقداماتی دیگر از قبیل گسترده‌تر شدن محدوده طرح زوج و فرد، اخذ عوارض و ایجاد منطقه ورود ممنوع خودرو در هسته مرکزی شهر انجام شود که در حال حاضر شهرهای بزرگ جهان این موضوع را انجام داده و موفق شده‌اند.

آدرس کوتاه شده: