فهرست طبقات
یکشنبه, ۱۹ دی ۱۴۰۰ ۰۷:۵۵ ۴۹
طبقه بندی: حوزه معاونت حمل و نقل و ترافیک
چچ
2YbZitin2LLZhdmG2K8g2YfZhdmB2YPYsdmKINio2Kcg2KfYs9in2KrZitivINmIINmD2KfYsdi02YbYp9iz2KfZhiDYr9ixINit2YjYstmHINit2YXZhCDZiNmG2YLZhCDZiCDYqtix2KfZgdmK2YMg2YfYs9iq2YrZhQ==

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد؛

نیازمند همفکری با اساتید و کارشناسان در حوزه حمل ونقل و ترافیک هستیم

معاون عمران، حمل ونقل وترافیک شهرداری مشهد گفت: نیازمند همفکری با اساتید و کارشناسان در خصوص کاهش مشکلات حوزه حمل ونقل و ترافیک هستیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، سید خلیل منبتی در نشست شهردار مشهد با جمعی از اساتید دانشگاه ها در حوزه حمل ونقل وترافیک که با حضور جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر و رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط بین الملل شهرداری مشهد برگزارشد، افزود: مشهد شهری 3 میلیون نفری نیست، بلکه سالانه شاهد حضور حدود 30 میلیون زائر نیز هست و به صورت میانگین مشهد یک شهر 5-6 میلیون نفری محسوب می شود.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات مشهد در بحث شهرسازی طراحی آن براساس شهری با جمعیت است، اظهار کرد: به دلیل وجود بارگاه منور امام رضا(ع)، مشهد با سرعت به شهری بزرگ تبدیل شده است و این امر مشکلات حمل ونقلی و ترافیکی را نیز در پی داشته است.

معاون عمران،حمل ونقل وترافیک شهرداری مشهد تصریح کرد: با توجه به این مسئله، موضوع حمل ونقل و ترافیک شهر مشهد نیاز به بحث های کارشناسی و ارائه راه حل های مناسب دارد.

منبتی با اشاره به اینکه طبق آمار قبل از کرونا حدود 190 هزار مسافر از طریق خطوط مترو مشهد جابجا می شده اند، خاطرنشان کرد: اکنون نیز با توجه به محدودیت های مرتبط با کرونا روزانه بیش از 157 هزار سفر از طریق خطوط مترو مشهد انجام می شود.

وی ادامه داد: باتوجه به افزایش هزینه ها، هزینه ساخت مترو بسیار سنگین است و با توجه به این موضوع قیمت تمام شده هرسفر7500 تومان است، اما با توجه به وضعیت اقتصادی مردم شهرداری تنها 1000 تومان از این هزینه ها را دریافت می کند.

معاون عمران، حمل ونقل وترافیک شهرداری مشهد افزود: همچنین در بحث نوسازی ناوگان اتوبوسرانی نیز قیمت خرید هردستگاه اتوبوس بسیار افزایش پیدا کرده است و برهمین اساس قیمت تمام شده هر سفر با اتوبوس نیز بیش از5000تومان است که فقط 750 تومان آن از مردم دریافت می شود.

منبتی به آلودگی هوا و پیشنهاد کمرنگ شدن بحث خودرو محوری اشاره کرد و گفت: این درست است که بخش زیادی از آلودگی هوا از سوی منابع متحرک از جمله خودرو ها است اما آیا زیرساخت های حمل ونقل ما آنقدر محیا است که از فردا بگوییم مردم از خودرو شخصی استفاده نکنند؟.

وی اضافه کرد: خرید دوچرخه و موتور نیز هزینه بالایی دارد، لذا درشرایط اقتصادی کنونی برای رفع مشکلات ترافیکی و حمل ونقلی شهر باید بنشینیم و راهکارهای عملی و کارشناسی پیدا کنیم.

معاون عمران، حمل ونقل وترافیک شهرداری مشهد به هزینه بالای نوسازی تاکسی های فرسوده نیز اشاره و اظهارکرد: با این هزینه های بالا هر تاکسی داری از پس نوسازی تاکسی فرسوده بر نمی آید،هرچند که شهرداری تسهیلات بانکی با تقبل پرداخت 14درصد از کارمزد آن را درنظر گرفته است اما با توجه به قیمت بالای خودرو، بازهم بیشتر تاکسی داران عزیز توانایی اینکار را ندارند.

منبتی درادامه گفت: اقتصاد شهرمشهد، با حضور زائر می چرخد، لذا باید دسترسی زائران به حرم مطهر تسهیل شود.اما وقتی می خواهیم محدودیت های ترافیکی پیرامون حرم مطهر و هسته مرکزی را اجرا کرده و بخشی از معابر را به پیاده راه تبدیل کنیم با اعتراضات بسیاری از سوی مردم مواجه می شویم؛ لذا باید ابتدا در این خصوص فرهنگسازی کنیم .

مجید خبیری

منبع:
آدرس کوتاه شده:
No Cache
Gt: 1.0129121144613
Qt: 0.61604356765747